Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


pondělí 18. června 2012

"Vychytaná" postel

Tématu "Větší postel pro Kubíčka" jsem se již jednou věnovala v tomto příspěvku. Od té doby se nic nezměnilo. Kubík i nadále spával v malé dětské postýlce (120cm x 60cm), ze které neměl nejmenší snahu vylézt, byl v ní spokojený a po probuzení čekal, až jej přijdeme "vysvobodit".

Věděli jsme ale, že tento stav již není dlouhodobě udržitelný - občas se stalo, že si v postýlce stoupl, začal v ní poskakovat a opírat se o ni a postýlka se pod jeho váhou začala naklánět.

V prosinci minulého roku u nás proběhlo velmi narychlo zorganizované natáčení o MPS nemoci (původně se mělo  uskutečnit s Jindřiškem, který se ho bohužel nedožil) pro předvánoční benefiční koncert. Od o.s Život dětem, které koncert pořádalo, dostaly děti darem trampolínu, lehoučké a velmi skladné zdravotní golfky Eco Buggy (ty budu využívat hlavně já, pokud nastane situace, že se budu muset někam přepravit s jedním dítětem a s miminkem - to vždycky někam schovám...do šátku či do nosítka:-) a Kubíček také novou velkou postel.

S výběrem jsem měla poměrně dost práce. Kritéria byla jasná - muselo jít již o postel velkou (resp. standartní velkost jednolůžka), přitom dostatečně nízkou, aby si do ní Kubík mohl sám vylézt a  zabezpečenou tak, aby se z ní Kubík nejenže nemohl při spánku skulit dolů, ale hlavně - nemohl se z ní dostat, když se uprostřed noci vzbudí (důvody uvádím v příspěvku z roku 2010). A najít takovou postel - to už byl oříšek. Pokud jsem zadala do počítače požadavky na postel pro postižené dítě, "vyskakovaly" mi odkazy na postele těchto typů: viz   http://ortoservis.cz/pages/polohovaci_postele/sub/eloflex.php a http://www.repo-rousinov.cz/ceska%20verze/vyrobky/9-22685.htm. 

Ani jeden typ nevyhovoval mým požadavkům - polohovací postel Kubík ještě opravdu nepotřebuje (nehodláme si z domu dělat špitál dřív, než to bude nezbytně nutné) a navíc - zábrany kolem postele nejsou dostatečně vysoké k jeho výšce, druhé, "kovové" varianty jsem se zděsila a taky jsem nezjistila, zda se dá postel snížit na minimální výšku od země....Až v jedné z diskuzí na www. postizenedeti.cz jsem narazila na tip jedné maminky, jejíž syn trpí epileptickými záchvaty. Psala, že se jim osvědčila celkem obyčejná postel z Ikei, kterou obšili sítěmi, aby si syn nemohl při záchvatech ublížit....A bylo vybráno - věděla jsem, že s nutnými úpravami si poradí Martin a hlavně pak tchýně.
 A tady ji máme - Kubíčkova nová postel po nutných úpravách. Pravou, boční, stranu jsme zaopatřovat nemuseli, to za nás vyřešila Ikea, všechny ostatní strany bylo potřeba upravit - našít látku, sít'ovinu, zipy, na zadní stěnu připevnit kapsář - a s tím si poradila babička Hanka.
"Otevřenou" postel má Kubík přes den, "zavřenou" variantu na noc.

Ideální.

(Momentálně vyhovuje postel i mně - když jsem s dětmi v Kubíčkově pokoji ( tam se zdržují nejvíce), lehám si do jeho postele, aby mi děti nonstop nenarážely do břicha. Tam jsem v bezpečí, protože Kubík tolik pozornosti nevyžaduje a Sárinka se za mnou nedokáže dostat. Prostě ji nenapadne se ohnout, aby podlezla tu horní tyč, takže když si povídáme, drží se jí a dívá se na mě, nebo si k posteli klekne. Mé břicho tak zůstává chráněno :-)

7 komentářů:

Tuška řekl(a)...

Tak to je opravdu super nápad! Uvažuju, jestli bysme ho časem taky tak nějak nemohli využít ...

Anonymní řekl(a)...

Ahojky rodinko, moc Vas zdravim ;-)
Postylka je naprosto vychytanaaaa !!!
Mam radost, ze je bezpecna jak pro Kubika tak i pro Tebe a male mimi. Je super, ze jsi jeste CELA :-)
Posilam pohlazeni a prezite ta vedra v pohode. Papa Lucie

Anonymní řekl(a)...

krásná postýlka - babička je strašně šikovná. A celé řešení je tak jednoduše elegantní - nádhera!!!
Efča

Housenka řekl(a)...

Postel je pravdu je moc hezká a takovou šikovnou babičku bychom taky brali :-)

Martina řekl(a)...

Zdravím.Kubula má moc šikovnou babičku. A zmínka o šátku mě hrozně potěšila. Miminko se bude mít skvěle:) Pozdravujte děti.M.

Amelie řekl(a)...

Postel vypadá suprově. A jsem ráda, že jsi v pořádku. Máte okolo sebe spoustu šikovných lidiček, to je moc fajn.

Mirka Černá řekl(a)...

Výborný nápad Moni! Něco podobného by se hodilo i mi v dětském pokoji :) a ta matrace je zdravotní nebo obyčejná?