Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


sobota 31. března 2012

Bez kazu & Jak probíhá návštěva lékaře

Čtvteční den byl pro děti premiérový - absolvovaly svou první návštěvu u stomatologa!

Začátek se nezačal odvíjet úplně optimisticky - sestřička nás potkala na chodbě a okamžitě reagovala podrážděně, že jí blokujeme cestu do ordinace (dvě děti ve zdravotních kočárech a tři dospělí lidé v úzké uličce) a že nás určitě nemá objednané...Zalitovala jsem, že jsem den předem nezavolala do ordinace, aby mi naši návštěvu potvrdili. Obvykle to dělám - především, když jsou děti objednané s předstihem několika týdnů. Nikdy s nimi nevyrážíme bez jistoty, že přijedeme a do několika málo minut budeme v ordinaci (z toho důvodu nás objednávám vždy na brzkou ranní hodinu...u nás se vstává stále stejně časně, tak s tím nemáme nejmenší problémy).

Sárinka po prvních třech minutách strávených v čekárně začala být nervózní, nenechala se rozptýlit ani hračkami, ani knížkami, které byly k dispozici, a začala kňourat. Kubíček okamžitě slezl z kočáru a vydal se směrem ke dveřím - samozřejmě k těm, odkud jsme přišli...

Nevím, zda se sestřička zmýlila a nakonec nás v seznamu našla, nebo jsme měli štěstí, každopádně pan zubař neměl v ordinaci a ani v čekárně žádného jiného pacienta, a tak nás po chvilince zavolal. Jako vždy - nejdřív napochodovala Sárinka s tátou a se mnou.

To je obvyklá praxe - do ordinace chodíme oba kvůli zjednodušení a zkrácení celého procesu vyšetření. Martin hlídá Sárinku, která okamžitě začne být hlučná a stahuje vše, co je v jejím dosahu, zakopává (snad) i o zrnka prachu na podlaze a popř. ji chystá na vyšetření - vysléká apod., já se snažím překřičet Sárinku a odpovídám na dotazy lékaře. Takhle to funguje úžasně, obvykle je vyšetření rychlejší, než stačí Sárinka spustit opravdový tyjátr. Poté ji Martin drží ve vzpřímené poloze, já ji v rychlosti oblékám, Martin ji odvádí z ordinace a já mohu ještě v klidu vyslechnout lékaře.

Kubíček je mezi tím s asistentkou na chodbě. Poté čeká stejná "procedura" i jeho a asistentka hlídá Sárinku. Když je "hotov" i Kubíček, Martin s asistentkou oblékají děti, rychle všichni opouští čekárnu, popř. podávají svačinu, aby se děti uklidnily. Já ještě čekám na lékařské zprávy a obvykle se scházíme před budovou, nebo až na parkovišti.

Ale zpět k zoubkům. Na křesle bylo sice potřeba hrubšího a pevného sevření, ale s tím si Martin poradil. Já jsem podpírala hlavu dětí, aby ji držely mírně v záklonu a trpělivý pan zubař si šikovně poradil se zbytkem.

Žádný viditelný kaz nebo jiný problém neshledal (uf), ale 100% garanci bezkazovosti nám dát samozřejmě nemohl, na to by bylo potřeba udělat rentgen, což by znamenalo alepoň částečnou narkózu. Upozornil nás také na to, že jakýkoli kaz, který se kdy objeví, bude potřeba řešit v narkóze celkové. S tím už ale dávno počítáme.

Byla jsem moc ráda, že nám od pana zubaře nebyla dána přednáška o tom, jak nezodpovědní rodiče jsme, když jsme na prohlídce s dětmi teprve poprvé (sestřička na nás sice vrhla přísný obličej s povytaženým obočím, ale komentářů se zdržela) a také mne u srdíčka zahřálo, když ocenil, jak pěkné zoubky děti mají přesto, že čištění není jistě snadné. (No, to není, ale upřímně - takové česání vlásků je u nás záležitostí daleko náročnější:-)

Pak už šlo všechno ráz na ráz. Děti jsme "našupaly" do sedaček, kočáry během chvilinky "naházeli" do kufru (velký úložný prostor v Tranzitu si nemůžeme vynachválit), naskákali jsme do auta - já mezi děti (kvůli Kubíčkovi...ale o tom až příště), asistentka vedle Martina a hurá domů.

Naše první návštěva stomatogie proběhla nad očekávání rychle, hladce a hlavně - s tím nejlepším možným výsledkem:-) Jsme bez kazu!!

7 komentářů:

Tuška řekl(a)...

Super! Nácvštěva i výsledek pozitivní :o)

AndyPan řekl(a)...

Moc přeju, že to bylo bez potíží

MisikAutik řekl(a)...

Velká gratulace k úspěšnému zvládnutí zubaře. A hlavně, že není žádný kaz.

Amelie řekl(a)...

Paráda. Moc obdivuji spolupráci manžela, to je to, co mi chybí. Jenda svou první návštěvu u zubaře ještě neabsolvoval. Neměla jsem odvahu. Krásně jste to zvládli. Pohodovou a klidnou neděli.

Anonymní řekl(a)...

Mili Zavadilci, jste uzasni, jak jste to krasne zvladli. Je uzasne, ze maji deti zdrave zoubky. Kez je tak i nadale. Lucie

Christabel řekl(a)...

Také jsem ráda, že jste to tak pěkně absolvovali a hlavně že mají dětičky zdravé zoubky:)
Nás bych měla taky objednat, stále to odkládám a to to zdaleka není tak složité jako u Vás.

Zubař řekl(a)...

Tak to jste pěkně sehraný, gratuluji :) To já když chodívám s tátou a malou ségrou k zubaři, je to hotové peklo. Ségra sputí na celé kolo a já se začnu potit až za ušima, doktor po docela dlouhé době taky ztrácí trpělivost s jejím divadlem a někdy se jde dom a i bez otevření pusy :)D