Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


pondělí 31. října 2011

Co takhle dát si talíř!

Pokud Kubínkovi nachystáme k večeři chleba s pomazánkou a zeleninou, jeho obvyklý postup konzumace je následující - sní zeleninu, pak setře pomazánku ze všech kousků chleba, roztírá si ji mezi prsty jako by si krémoval ruce, rozetře ji po stolečku, pak se snaží zachránit, co se dá, olizuje si prsty a úplně nakonec, když vidí, že zůstáváme neoblomní a nic jiného mu nenabídneme (třeba takhle polévečku tu on rád:-)), pustí se do kousků chleba, z nichž ovšem předem nadělal kousky ještě menší ...:-) Věřte, že do chvíle, než ho po každé takové konzumaci dovleču k umývadlu, abych mu umyla ruce, paže, obličej, vyčistila nos (při jídle strká prsty do nosních dírek) a částečně dostala pomazánku z vlasů, vypotřebuji čtvrt role papírových utěrek, dvě utěrky bavlněné a o bryndáku, který letí přímo do pračky, ani nemluvím. (Pereme opravdu denně.)

No ale dnes si Kubík v přestávce mezi pomazánkou a chlebem dal ještě talíř. Pochopitelně byl plastový (běžně hází misky a talířky při jídle na zem), ale jak vidno, tento nebyl dost bezpečný. Musím nakoupit jiné, z měkšího plastu. Ty snad jen pokroutí, ale nerozkousne.

Sílu v zubech má pořádnou. O tom nás přesvědčuje dnes a denně. I po epizodě s talířkem  jsem se o tom přesvědčila. Pěkně mi porafal prsty,  když jsem se snažila zjistit, zda mu část plastu nezůstala v pusině.
Bolí to, když Vás kouše Vaše vlastní dítě.

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Mila Moni,
nemate to opravdu lehke....Jeste ze nekouse bezne, jen tak z legrace...
Hlavne ze se Kubik neporezal a Tobe Moni virtualne foukam na prstiky.
Drzte se, pa Lucie

Anonymní řekl(a)...

Bolí mě to s Vámi, věřte mi. Posílám sílu!!!!!

Monika Zavadilová řekl(a)...

Luci, ale on právě kouše běžně, aniž by si to uvědomoval...Není v tom ani špetka legrace...Tak nemoc je ´fakt pekelná

Tuška řekl(a)...

Moniko, Nina taky kouše běžně ... a má jinou poruchu ... myslím, že je to dost běžné u dětí, které mají jakékoliv větší opoždění ... bohužel. Je mi z toho taky často do pláče :o(

Sidhe řekl(a)...

koukám,že s kousáním tak nějak bojujem všichni.U nás to nejvic pradoxně odnáší prostřední holka, kterou má náš Ondra moc rád a jedinou jí kolikrát snese v místnosti.
Plastové talířky máme taky,nejlepší se osvědčili kupodivu ty od Tupperware.
Tak držím palce ,aby těch kousancu bylo co nejmín...

Anonymní řekl(a)...

Dobrý večer, čtu Váš blog večer po práci a velmi mě Vaše cesta zasáhla. Přeju Vám co nejvíc radosti a krásných chvil a pořád tu sílu, kterou předáváte i mně. Došlo mi, že míra mých starostí je docela relativní. Hodně štěstí! Martina Bartošová, Sušice

Monika Zavadilová řekl(a)...

Martino, děkuji za napsání. Budeme rádi, když nám zůstanete "věrná" a třeba občas napíšete:-)