Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


sobota 3. září 2011

Dopis do Poslanecké sněmovny

Odpoledne jsem obdržela e-mail od doc. Jana Michalíka (předseda Společnosti pro MPS) s informacemi o dění ve Společnosti a také s apelem Bc. Václava Krásy (předseda NRZP) o nebezpečí, které hrozí zdravotně postiženým, nebo jejich pečovatelům (troufám si trvdit, že jde hlavně o jejich rodiny), pokud  ve středu 7. září 2011 v Poslanecké sněmovně projde návrh o sociálních zákonech v takovém znění, jakém je nyní.

Dopis pana Krásy je v celém znění uveřejněn na webových stránkách NRZP - viz. zde.


Vybízí v něm k vytvoření co největšího tlaku na poslance zasláním dopisu (předlohu dopisu připojil za svoji výzvu). V dopisu je srozumitelně vysvětleno, jaké dopady by mělo schválení návrhu,
  kdyby příspěvek na péči nově pobírali poskytovatelé sociálních služeb na rozdíl od současnosti, kdy příspěvek pobírají přímo osoby, které dosud na něj mají nárok, tudíž uživatelé služeb.
Byla jsem zděšená, jak se takový návrh mohl dostat až do třetího čtení!!!

Apel pana Krásy jsem si vzala k sdrci (i před poznámku Martina, že stejně nic nezmůžu). Dopis pana Krásy jsem zkopírovala do Wordu, vyplnila jsem do něj své bydliště a podepsala se, rozklikla webové stránky Poslanecké sněmovny - http://www.psp.cz, klikla na "Poslanci", poté na seřazení "dle krajů" a posílám a posílám a posílám. Každý poslanec má u svého profilu "Napište mi". Musela jsem si narychlo vytvořit mailovou adresu na Seznamu, bohužel "můj" starý dobrý Atlas nebyl akceptován:-) a dopis - podle doporučení pana Krásy - vkládám do "těla" mailu, tedy neposílám jako přílohu.

Martin nachystal dětem večeři, okoupal je, připravil na spaní a já jsem měla doposud možnost rozeslat mail všem poslancům Jihomoravského kraje (čili našeho kraje), Středočeského a Prahy. Tak já končím, at' dopis stihnu poslat všem ostatním poslancům.

Nechcete mi, prosím, pomoci a přidat se?
(Já vím, nepříliš lákavá nabídka na sobotní večer, ale může to být kdykoli do středečního dne. Děkuji.)

10 komentářů:

Justynka a Lucka řekl(a)...

Jdu na to!!!

Monika Zavadilová řekl(a)...

Děkuji, Lucko. Čím víc nás bude, tím lépe.

Anonymní řekl(a)...

Já to poslala všem ze sociálního výboru, snad to k něčemu bude
Martina

Monika Zavadilová řekl(a)...

Martino, děkuji mnohokrát.

Anonymní řekl(a)...

Obávám se, že s poslanci nic nehne. Mimo jiné tato reforma ruší pobírání prodlouženého rodičovského příspěvku (do 7 let) z důvodu zdravotního postižení nebo nemoci. Od ledna roku 2012 bude již jen PNP. Já mám vážně interně nemocné dítě, mentálně i fyzicky je v pořádku, takže na PNP nedosáhneme a zřejmě budeme bez prostředků, většina poslanců se nanamáhala ani odpovědět. Psala jsem naprosto všem poslancům, kteří o tom rozhodují :-(

Monika Zavadilová řekl(a)...

Mé obavy jsou podobné. Když čtu o předražených státních zakázkách, nesmyslně drahých stavbách, nepochopitelných sociálních dávkách (např. porodné nebo příspěvek na dítě, který bere každý druhý) a neschopnosti vlády vybrat peníze, tam, kde by mohla, je jasné, že peníze chybí. Že si je ale budou od brát od lidí nejvíce bezbranných, kteří už mají život už tak dost komplikovaný, mně přijde nelidské.

Anonymní řekl(a)...

Je teprve utery,tak na to vecer sednu:)Mejte se hezky a uzivejte slunecnych dnu Lenka

Anonymní řekl(a)...

Ja vcera par desitek poslancu obeslala. Prislo par odpovedi, mezi nimi jedna docela pozitivni od asistentky poslance Bema (ac to tedy neni muj oblibenec).
Cituji:
Dobrý den,
díky za příspěvek, předám jej panu poslanci,nicméně z dnešního koaličního
jednání vyplývá, že návrh by měl být upraven tak, jak je uvedeno v
následující tiskové zprávě:

Příspěvek na péči nebude vázán na poskytovanou sociální službu a nadále
bude vyplácen přímo příjemcům, jak s tím počítal původní návrh
Ministerstva práce a sociálních věcí. Zástupci koalice se na tom dohodli
dnes ráno na zasedání odborné skupiny ve formátu K6. V rámci druhé fáze
sociální reformy koaliční partneři předloží návrhy na zavedení účinných
kontrolních mechanismů, které zajistí efektivní kontrolu a zamezí
zneužívání příspěvku na péči.

Přeji hezký den
Alena Samková, asistentka poslance

Takze urcite ma smysl dopis posilat.
Petra A.

Monika Zavadilová řekl(a)...

Petro A. Děkuji MOC za pozitivní zprávu! Mně se ozvalo pár poslanců s poděkováním za napsání a s tím, že se problematikou budou zabývat.

Včera mi ale také přeposlala kamarádka dopis pana poslance Ečka, který také změny navrhuje:

Dobrý den,
#
Příspěvek na péči bude nadále přiznán osobě se zdravotním postižením a ta sama následně rozhodne o tom, kdo o ní bude pečovat. Může to být osoba blízká, tedy rodinný příslušník nebo asistent sociální péče či
pečovatelské služby. Příspěvek bude zasílán přímo z úřadu práce tomu, kdo péči poskytuje. Přesunutím příspěvku z rukou příjemce přímo poskytovateli se zajistí, aby byl příspěvek využíván skutečně pro ty potřeby, k nimž je určen. Lidem s postižením naopak odpadne administrativa. Úřadu práce pouze nahlásí, komu má být příspěvek vyplácen a stát ho vybrané osobě či organizaci vyplatí.
Příspěvek lze též rozdělit a zasílat několika adresátům.
Změna ve vyplácení příspěvku na péči proto v žádném případě nemůže být vykládána jako příklad asociálního opatření. Jde o zcela jasný krok ve prospěch lidí s handicapem, kteří budou moci využívat sociální služby ve
svém domácím prostředí.

Jaroslav Eček

Myslím, že navržená úprava by byla administrativně daleko náročnější - narozdíl od toho, co tvrdí pan Eček. Proč by tělesně postižený člověk, který je mentálně v pořádku, nemohl sám (jako doposud) zaplatit pomoc např. sousedovi, kamarádovi, sourozenci nebo asistence ve výši,na které se domluví. ... Pokud by nové změny "prošly", dělaly by postižené, svéprávné lidi nesvéprávnými. O tom jsem přesvědčená.

Monika Zavadilová řekl(a)...

Tak ještě jednou - zkontrolovala jsem mail a podporu nám vyjádřil i pan poslanec Koskuba, Tejc a stejný dopis, který Vám poslala asistentka pana Béma, mi přišel také. Tak uvidíme.