Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


úterý 9. srpna 2011

Častá letní nepříjemnost

Afty. Tuto - prý typicky letní - nepříjemnost máme za sebou. Naštěstí velmi rychle. Sárince se v pátek odpoledne vyhoupla teplota na 39,5° a střídavě - klesajíc a stoupajic - se držela až do sobotního večera. V neděli se vzbudila v dobré náladě a s chutí k jídlu. Zato Kubíček hořel. V pondělí jsem ho popadla a rozjela se k pediatričce - CRP negativní, ale na mandlích byly vidět ony nepříjemné flíčky. Dnes je již bez teplot, začal jíst, takže se zdá, že se afty nerozšířily dál.

Sárince se afty ani neobjevily. Myslím, že to může být tím, že minulý rok v létě prodělala silnou aftovou angínu (užívala i atb a afty měla poseté mandle, celou pusu i rty), takže měla vytvořené protilátky.

I přes vysoké horečky byly děti statečnými pacienty. Sárince jsme sice na noc pomáhali podáním Dithiadenu (1/2 tbl), zato Kubík spal dobře jen s podáním Nurofenu či Panadolu, a dokonce usínal i 2x denně. Doslova se z těch horeček dostal vyspáním:)

Takto mi dnes usnul v kočárku při dopolední procházce. Pusinku má hezky "zvýrazněnou" genciánovým roztokem. Paní doktorka mi sice napsala recept na jinou tinkturu (taky proto, abych pak týden nemusela prát celou domácnost zbarvenou do modra:), ale v místní lékárně nebyla k dostání. Nechtělo se mi s Kubíkem, který se necítil dobře, zajiždět do nejbližšího města, tak jsem neměla na vybranou. Nevím, zda modrá je (v tomto případě) dobrá, no každopádně pomohla:)

6 komentářů:

Tess řekl(a)...

Moniko, genciánka je rakovinotvorná a už by se neměla používat. Na afty je výborné Tantum Verde. Nám zabralo na stomatitidu již 2x.

Monika Zavadilová řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Monika Zavadilová řekl(a)...

Cosi jsem zvorala :) Já vím, na afty je těch prostředků víc - třeba taky Orofar. Úsudku našich ošetřujících lékařek ale 100% důvěřuji, takže se genciálky nebojím:))

Anonymní řekl(a)...

Mila Moni, genciana se pouziva stale a na afty je vynikajici. Hlavne nepali, coz nektere nove a zarucene tinktury delaji :-)))))
Jj, afty jsou dosti neprijemne. Hlavne ta bolest pri jidle atp. Nastesti je andilci zvladli, ikdyz verim, ze to nebylo jednoduche....
Opravdu ted radi hodne. Aftami u znamych onemocnel cely tabor.
Kubicek vypada, jak napapkany boruvkovy princ :-)
Mejte se fajn, papa Lucie

Sidhe řekl(a)...

taky používáme gneciálku a musím řict ,že zabírá rychle a 100% což se o těch nových někdy říct fakt nedá.

Anonymní řekl(a)...

Moni,
ja vim, jak strasne afty boli, dost casto jsem na ne trpela. O genciance jsem se take docetla nejake negativni nazory, ale myslim, ze pokud ji pouzivame, tak jak ji pouzivame, tak prednosti je to, ze opravdu na afty pomuze. Doufam, ze uz je Sarince a Kubickovi hej. Moc na vas v Broumove myslime :-). Monika