Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


čtvrtek 21. července 2011

Učíme se s medvídkem

Nakupování obvykle pokládám za nutné zlo. Jinak je tomu ale v případě, když se vydám na nákup dárečků. Pokud si nejsem jistá, čím bych udělala radost, téměř vždy zajdu do knihkupectví. Ráda se procházím mezi regály plnými voňavých knížek a s povzdechem si uvědomuji, že mi na čtení nezbývá čas. A pokud se ke knížce dostanu, po několika minutách ji odkládám, protože usínám.

I dnes jsem do knihkupectví zašla a opět jsem zatlačila slzu, když jsem viděla tu spoustu krásných knížek určených pro děti předškolního věku. U nás jsme se nedostali dál než k Popelce, Pejskovi a Kočičce, Bořkovi a Krtečkovi. Ale i za to jsem vděčná.

Z mého smutnění mě dostal pohled na knížku "Učíme se s medvídkem". Koupili jsme ji Sárince, když měla cca 18 měsíců. Vždycky knížky milovala, a proto byly nejčastějším dárkem, který dostávala. Už je to dávno, co ji nemá, nevydržela její věčné prohlížení a později pak i nešetrné zacházení. Naprosto jasně se mi při pohledu na knížku vybavily situace, kdy jsme spolu sedávali na koberci v jejím pokojíčku a ona mi bystře odpovídala a ukazovala obrázky, na které jsem se ptala.
 Okamžitě jsem poznala stránky, které patřily mezi její nejoblíbenější.
 Ráda ukazovala a pojmenovávala části medvídkova oblečení, činnosti, které předváděl,
 ráda hledala  dva stejné motivy - jeden zakomponovaný do obrázku, druhý vytištěný zvlášt' po stranách.
 S oblibou hledala medvídka hrajícího si na schovávanou.

Neváhala jsem a knížku jí koupila. Tentokrát ji má v česko-německém vydání (česko-anglické vydání bylo vyprodáno), ale na tom nezáleží. O text přece vůbec nejde.
 Radost měla obrovskou a mnohokrát si knížku důkladně prolistovala. Myslím, že jsem medvídkem zachránila odpoledne - celý den pršelo a dětem byla doma pochopitelně dlouhá chvíle.
Chvílemi se mi zdálo, že některé obrázky prohlíží pozorněji než jiné, jako by vzpomínala...

4 komentáře:

AndyPan řekl(a)...

vypadá moc zajímavě...asi taky koupím. je dobře, že má Sárinka radost.

Amelie řekl(a)...

Kniha vypadá moc hezky, mrknu po ní..dík za tip. :-) Pěkné fotky.

Markéta a Luki řekl(a)...

Krásné fotky :-) Sárinka je kočka :-))

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Moni, to mela Sarus urcite obr radost :-)
krasne fotky.
Papa Lucie