Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


neděle 8. května 2011

Mámino přání

Svátek všech maminek jsem chtěla strávit s rodinou (pro změnu:)) a tak, abychom si den užili všichni. Rozhodla jsem, že dnes vyrazíme na první letošní vyjížd'ku na kolech. Obě děti tuto aktivitu milují a i pro nás by šlo - po zimě starávené tlačením kočárků - o příjemnou změnu. Ovšem poté, co se Sárinka vzbudila s vlhkým nosem a kýcháním, bylo jasné, že se můj plán neuskuteční.

Nakonec jsem dopoledne strávila na zahradě (pracovně) a Martin se doma snažil konejšit Sárinku, které se začala  spouštět rýma. Odpoledne jsem si užila s hadrem v ruce a prádelním košem na boku. Nehodlala jsem se ale smířit s tím, že bychom všichni měli prožít den doma, takže jakmile se Kubíček vzbudil, poslala jsem kluky na výlet. At' si alespoň mužská polovina rodiny udělá radost.

Jakmile jsem ukázala Kubíčkovi helmu, rozzářili se  mu oči. Na procházkách jsou cyklisté jedním z mála objektů, které dokáží upoutat jeho pozornost. V sedačce se pár prvních okamžiků bál, ale po několika ujetých metrech už byl - dle slov Martina - velmi spokojený. Líbilo se mu i zastavení spojené s nutným občerstvením, které jsem jim do batůžku přibalila:) Hrál si se šlapátky, prohlížel si svou helmičku....Kluci si projížd'ku užili:)

Sárinka se mezi tím prodřímala na procházce v kočárku. A jelikož ji vozila babička, která nám odpoledne přijela pomoct, měla jsem čas připravit malou radost i sobě (a Martinovi). Rozhodla jsem se zaútočit na únavu, která mne v minulých dnech dost trápila a připravila polévku ze sedmikrásek a ředkviček. Vím, že si sedmikrásky spousta lidí sype na chleba, ale včera jsem narazila na recept, který je vybízel použít do polévky. Vyběhla jsem na zahradu, nasbírala potřebné ingredience, všechno dobře smíchala, nechala vychladit ( nevaří se) a výsledek? ...Velmi zajímavý, lehký, chutný, plný vitamínů a navíc dobře vypadající:)) Uvidím, jaký bude mít efekt na můj organizmus. S usmrkanou, pokašlávající a tím pádem kompletně nespavou Sárinkou bychom potřebovali, aby byl účinek přinejmenším zázračný.
Dočetla jsem se, že léčebné účinky mají jen sedmikrásky mladé - max. výška 2cm. Zajímavé.

Všem maminkám přeji k jejich svátku všechno dobré a št'astnou a zdravou rodinu.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Mám radost z atmosféry posledních několika článků. Dětem jarní sestřihy sluší a maminka nepůsobí přísně, ale tak nějak tiše silně, klidně.
Smím prosit sedmikráskový recept?:) Vidím ředkvičky, tuším bílý jogurt, a co dál? :)
Lenka

Amelie řekl(a)...

Polévka vypadá suprově. Sárince přejeme brzké uzdravení, Jenda je na tom podobně. Musela jsem zrušit pondělní dvouhodinku ve školce.

Monika Zavadilová řekl(a)...

Leni, přepisuji recept na Studenou ředkvičkovou polévku se sedmikráskami (4 porce)
20 ředkviček,15 sedmikrásek (dala jsem mnohem víc), 500ml bílého jogurtu(kupuji Hollandii - je dost hustá, proto jsem ji rozředila troškou mléka), 2lžičky oliv.oleje,4 stroučky česneku,1 lžička citron.št'ávy, 1 snítka čerstvé máty (dala jsem minimálně 5 lístků a myslím, že jsem tím nic nezkazila), sůl
Česnek utřeme se solí, vmícháme olej a citron, štávu. Nakonec přidáme jogurt a vše důkladně promícháme.Dáme chladit. 15 ředkviček nastrouháme na hrubém struhadle, zbylé nakrájíme na tenčí plátky.Lístky máty nasekáme na jemné kousky. Sedmikrásky zbavíme stonků.Vychlazený dressing vyjmeme z ledničky, pokud je třeba, dokořeníme a přidáme nasekanou mátu. Vmícháme ředkvičky a květy sedmikrásek. Podáváme s čerstvou bílou bagetou.Dobrou chut' :))

Anonymní řekl(a)...

Děkuju:) Vyzkouším. Myslím, že bez rozředění a bez bagety by to šlo použít i jako dressing k vařeným novým bramborům:) Lenka

Monika Zavadilová řekl(a)...

Určitě. Jinak - jak jsem se dočetla - sedmikráska se dává i do vaječné omelety, jarního salátu, italského risotta, do brambrorové kaše nebo do velikonoční nádivky. Nejlepší je ale právě v kombinaci s ředkvičkou:-)

AndyPan řekl(a)...

no zajímavé..ale u nás jsou jen po sídlišti ato při množství pejsků a neukázněných pejskařů bych asi neriskovala:-)