Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


čtvrtek 3. března 2011

Přesměrování

Na čas opouštím sledování dění, které se jakkoli týká nemoci. K tomuto ráznému rozhodnutí jsem dospěla ráno poté, co jsem se dočetla, že v pondělí zemřela v USA dvanáctiletá Jasmin - třetí Sanfilippo dítě během pouhých čtyř dnů. Nejdřív mně proběhla hlavou myšlenka, že 12 let bude Sárince za pouhých sedm let, Kubíčkovi za devět. Rychle jsem si ale uvědomila, že takto přemýšlet je scestné a nikam nevede. Rozhodně nechci strávit svůj život tak, že odpočítávám dětem roky a přemýšlím, jestli je budu mít ještě pět, deset nebo dvacet let. Ostatně - v tyto dny mně mysl okupují daleko příjemnější témata - s Martinem promýšlíme již konkrétní detaily týkající se budoucího uspořání naší domácnosti, protože od nich se odvíjí práce řemeslníků; těším se na výlet a na setkání se svými dlouholetými kamarádkami; přemýšlím, jak usnadnit Martinovi starost o děti za mé nepřítomnosti. Rozhodla jsem se jim uvařit naše oblíbené menu, jež - ani nevím proč - už jsem tak dlouho nepřipravovala.

Stále existuje spousta věcí,  na které se můžeme těšit.

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Moni, jsi statecna a zvladas to na jednicku.
Zijeme tady a ted......
Posilam hromadu optimismu a pohlazeni detem.
Pa Lucie

AndyPan řekl(a)...

jste úžasná...copak máte za oblíbené menu?

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, taky by mě zajímalo to vaše oblíbené menu??? A kdy se uvidíme? Už se na Vás těším! Eva

Monika Zavadilová řekl(a)...

Naše oblíbené menu pro všechny zvědavce :))):

Rybí krém s mrkvovými chipsy a dýňovým semínkem - recept - viz
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/208562221900012/?deid=1137&recept=447

Těstovnový salát se zeleninou a kuřecím masem - recept mám na papíře, bude-li o něj zájem, ráda posloužím:)) Snadná příprava a je vynikající:))

Dezert - v 95% případů nedělám, nepeču:)) Důvod: dětem sladkosti moc nedopřáváme, Martin si vezme dva kousky a na mě zbývá celý plech:))) Většinou si dáváme po obědě Caro a k tomu kousek dobré tmavé čokolády:))

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Moni, polévka vypadá skvěle. Někdy také zkusíme - až nebude Zdiška doma - na rybky je alergická ;)
Váš blog čtu několikrát týdně, myšlenkami jsem s Vámi každý den. Mám radost, že se dětem daří dobře a musím říct, že jste jedni z nejskvělejších rodičů, co znám. Obdivuji, jak zvládáte stavbu a ještě se takto naplno věnovat dětem. Držte se i nadále. Sárince a Kubíčkovi posílám křížek na čelo a Vám oběma pozdrav. Marta

Dana řekl(a)...

Teda Mončo, mňam mňam :-)), tak prosím o recept ;-)

Monika Zavadilová řekl(a)...

Dano, tak tady je
Ingredience na 4 porce:

200 g suchých těstovin (mám nejraději Panzanni)
250 g pečen. kuřete bez kůže (běžně dělám kuřecí prsa nakrájená na kousky s bylinkami a kořením, opečuje na pánvi na olivovém oleji)
150 g salátové okurky
150 g barevných paprik (ty já přidávám ke kuřeti, syrové mi leží dlouho v žaludku)
200 g cherry rajčat
80 g oříšků - kešu a pinie
Na zálivku:

150 g bílého jogurtu (dávám zakysanou smetanu)
1 lžíce nasekaných bylinek (i sušených)
3t'áva z citronu
Těstoviny uvaříme, scedíme, promícháme s lžící oliv. oleje. V misce promícháme suroviny na zálivku, dochutíme solí a worcestrem.
Kuřec. maso i zeleninu nakrájíme. V pánvi na sucho opražíme oříšky. Vše promícháme s těstovinami. Podáváme přelité jogurtovou zálivkou.
DOBROU CHUŤ:)))

Dana řekl(a)...

No páni, mňam, to vypadá skvěle,saláty milujem,ale mám ráda, když to má někdo už "vyzkoušené". Tak budu mít oběd na příští neděli :-). Tuhle neděli tedy zkouším "neověřené", ale moc mě to zaujalo - zeleninový pekáček zapečený se sýrem podle Nigelly. Tak uvidíme...