Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


středa 22. prosince 2010

Pomalu...

...se chystáme na Štědrý den. Ráno jsem vyrazila na poslední předvánoční (již jen potravinový) nákup s bláhovou představou, že spousta lidí bude atakovat obchodní centra až odpoledne. Bylo těsně po deváté hodině a já už jsem nemohla najít parkovací místo. Podařilo se mi nakoupit vše potřebné za dobu asi 3x tak delší, než kdybych nakupovala třeba v červenci. Při pohledu na frontu, která stála u kádí s rybami, jsem ocenila náš nápad koupit kapra již v neděli a vyrazila k domovu. Na zahradě mě uvítal obrovský sněhulák, kterého Martin dětem postavil. Evidentně prožili dopoledne příjemněji než já:)

Zabalila jsem dárečky, zítra nazdobím stromeček a připravím bramborový salát a zelňačku - tu míváme 24.12. na oběd ... Shodli jsme se na tom, že zlaté prasátko vidět nemusíme:) Rybí polévka je výsadou mého muže a já mu její přípravu každý rok ráda přenechávám. Štědrý den už si vařením a mytím nádobí nekazíme, usmažíme jen kapra.

Sárinka stále mluví o stromečku, o dárcích a o Ježíškovi. Těší se. Nevím, nakolik si uvědomuje význam svých slov, ale mluví k tomuto tématu, nebot' jí ho připomíná výzdoba oken, vánoční přáníčka, která máme vystavená ( děkujeme všem!!), obrázky s vánočními motivy v časopisech, které jí přinesla asistentka Martina a samozřejmě také to, že jí zpíváme a pouštíme koledy. Kubíčka nechává nějaké předvánoční těšení naprosto lhostejným. Mohu mu nastokrát ukazovat blikající světýlka a svítící stromečky, povídat "hory doly", nehne ani "brvou". Takže nemám tušení, co se odehrává v jeho hlavičce. Jen doufám, že až přijde na rozbalování dárečků, projeví radost. Alespoň trošku.

2 komentáře:

Tess řekl(a)...

Moniko, syn je skoro stejně starý jako Váš Kubíček. Má expresivní dysfázii( mentálně je v pořádku, ale zatím téměř vůbec nemluví). Taky mu říkám o Ježíškovi atd, ale reakce žádná. Ono u těch nemluvících dětí člověk těžko pozná, jestli to chápou nebo ne...

dárky ho obecně nijak moc neberou, není to ten radovací typ, co by mu zářily očka..takže čekám, že letos u něj Vánoce opět nevzbudí žádné velké nadšení...

T.

Dagmar řekl(a)...

Krásné svátky Vám všem...lásku, radost a klid:-)
Dva divoši