Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


středa 29. září 2010

Lisa

Již od léta shromažduji nové katalogy a informace o různých typech zdravotních kočárků. Práci jsem měla usnadněnou, protože jsem jen pokračovala v tom, co jsem pozjišt'ovala minulý rok. Tenkrát jsme pořizovali zdravotní kočárek pro Sárinku. Nyní přichází  řada i na Kubíčka.

Hrubou motoriku má stále poměrně dobrou, nepadá tak často jako Sárinka a když zakopne, dokáže udržet balanc a nepadá přímým pádem (jako Sárinka). Přesto není snadné jej přimět, aby udržel požadovaný směr chůze a brzy se na procházkách unaví. Pak si potřebuje odpočinout. Jeho - již hodně opotřebované golfky - jsou stále funkční, ale přestávají být pohodlné.

Dopoledne nás tedy navštívil technik z firmy Otto Bock, pro kterou jsme se rozhodli po dobré zkušenosti se zajišt'ováním kočárku Kimba Cross pro Sárinku, s nímž jsme mimochodem velmi spokojeni hlavně kvůli jeho multifunkčnosti. Tentokrát byl pro můj výběr rozhodující jiný faktor - rychlý a jednoduchý transport a individuální nastavitelnost. Dostáváme se do situace, kdy pro nás nemá smysl objednávat další Kimba Crossku kvůli možnosti zapojit ji za kolo, protože bych ji s Kubíčkem na "palubě" stejně neuvezla. Až nastane chvíle, kdy už jej nebudu moci vozit v dětské cyklistické sedačce, tak se budeme muset smířit s faktem, že naše rodinné vyjížd'ky vzaly za své.

Ale zpět k výběru. Rozhodovala jsem se mezi kočárkem Eco-Buggy a Lisou. Nakonec jsem dala přednost Lise. Je sice o něco těžší a dražší než Buggy, ale stejně snadno se skládá, navíc je dlouhodobě použitelná - tzv. "roste s dítětem", je možné k ní postupně dokoupit všechny doplňky dle aktuálních Kubíčkových potřeb a zdravotního stavu a zatížitelná hmotnost je až 60 kg. Takový kočárek určitě využijeme "beze zbytku". Jedinou vadou na "kráse" jsem shledala v nemožnosti si vybrat barvu potahu. Musela jsem se smířit s tmavě modrou.

Zpočátku jej bude využívat jak Kubíček tak Sárinka a až Kubíček nadobro vyroste z jeho stařičkých golfek, bude Lisa jen jeho.

Kočárek máme vybraný, doufáme, že nám jej ZP schválí, tak proč nejsem spokojená? .... Zůstává ve mně ten hořký pocit, který se dostavil, když jsem si prohlížela oba modely kočárků....Neměla jsem být dnes s Kubíčkem v obchodě, kde by si sám vybíral to nejlepší klučičí kolo?.... Lisa je další připomínkou toho, co naše děti čeká.

1 komentář:

AndyPan řekl(a)...

myslím, že měla...svět není spravedlivej ato co se děje vám je až za hranicí..myslím na vás moc...