Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


středa 21. července 2010

"Pincezna"

Občas pouštím dětem videa z dob, kdy byly mladší. Oni se na ně rádi dívají, já si vždy připomenu všechny ty krásné chvíle, které jsme prožili a navíc mi nabízí téma k "diskuzi". Tedy spíš téma "k mluvení". Není jednoduché hovořit celý den na děti, když s vámi nevedou cílenou nebo žádnou konverzaci. Proto ráda  komentuji tato rodinná videa a dětem se to líbí. Sárinka se vždy ke komentování připojí (= opakuje některá má slova). Ráda (a přiznávám - i  se špetkou smutku) se dívám na záběry, kdy nám malinká Sárinka bystře a správně odpovídá na otázky. Vzpomínám si, jak v jejích 18ti měsících začala říkat své jméno - "Váva". Ve dvou letech už byla "Sájinka Ová" (rozumněj: Zavadilová), ve dvou a půl "Sálinka Zavadilová". Ve třech letech odpovídala na otázky sice správně, ale často s  latencí, nyní odpovídá většinou špatně nebo vůbec. Často se mi ale zdá, že prostě odpovědět nechce. Nedávno jsem se jí přece jen položila onu obligátní otázku: " Sárinko, jak se jmenuješ?" A ona mi velmi pohotově odpověděla: "Pincezna":))) Moje zlatá holčička. Tak často ji nazýváme princeznou, že si toto oslovení jednoduše osvojila:)))

Žádné komentáře: