Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


středa 21. dubna 2010

Zdravotní boty


Dnes jsem Kubíčkovi obula jeho první zdravotní botky a málem se u toho rozbrečela. ... Další zdravotní "pomůcka" v naší domácnosti. Tentokrát už i pro Kubíska. Jako bych ho tímto krokem oficiálně zařadila mezi hendikepova
né děti. Stejně stísněný pocit jsem zažila minulé léto se Sárinkou, když jsem jí poprvé přivezla pleny z lékárny. Na podzim přibyl zdravotní kočár, v zimě její první zdravotní boty. A od dnešního dne je už  obouvá i Kubík. Jsou sandálového typu, takže v nich oba chodí zatím doma, nosí je místo bačkůrek. Vím, že Sárince doslova pomáhají chodit - dobře fixují kotníček a "nutí" ji při chůzi používat celé chodidlo. Čím dál více totiž přenáší váhu na špičky a na vnější okraje chodidla. Není divu, že pak velmi snadno ztrácí stabilitu. Už i Kubík začíná mírně stáčet špičky k sobě, takže mám naději, že mu kvalitní obuv doporučená už v tak raném věku pomůže zachovat nožičky v dobré formě co nejdéle. Prostě se ty - na pohled ošklivé a vůbec ne dětsky vypadající -  boty učím mít ráda.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

ahoj moni a vsichni,
Sara ma opravdu bezva vozitko a Martin bude pres leto asi v kondici :-)
Moni, porad doma schranuju nejake veci a taky nekolikere boty. chtela jsem se zeptat, zda je pouzijete? jsou to polobotky, sandaly, ale nejsou samozrejme zdravotni ani nove. Zrejme nemaji pro Kubika ani Saru vyznam? Ale napis mi, zda byste uzili alespon trebas holinky?
Preju vam krasny den.
bára

Bára Pěničková

Mirka Černá řekl(a)...

Máš to těžké Moni, ale zase jsi pro nás všechny symbolem vnitřní síly. Člověk si kolikrát neuvědomí, že za to že je zdravý by měl být každý den rád a ne si zdraví naopak ničit třeba kouřením nebo stresem a nedostatkem spánku. Zdravotní obuv je dobrá věc, protože umožní lidem být samostatnými a to jim zvedá sebevědomí... Držte se