Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


pátek 9. dubna 2010

Kimba Cross & Vztek a odmlouvání &"Obléknout"


Krásné počasí nabízí víc možností jak zpestřit dětem pobyt venku. Projížd'ka na kole je určitě jednou z nich. Ještě minulý rok se Sárinka vozila v sedačce, ale bylo zřejmé, že na tuto sezónu se budeme muset zařídit jinak. Sedačku a vlastně i kolo jsme už maximálně přetěžovali
, a taky popruhy byly Sárince krátké, takže jsme ji nemohli řádně zabezpečit proti vypadnutí. Proto jsme při výběru zdravotního kočárku zohledňovali i fakt, zda se dá připevnit za kolo a sloužit tak vlastně jako vozítko. Takový kočárek jsme našli, nabízí jej firma Otto Bock a jmenuje se Kimba Cross.
Odkaz s vyobrazením kočárku najdete http://www.ottobock.cz/cps/rde/xchg/ob_cz_cs/hs.xsl/1385.html

Vztek a odmlouvání

Zjistili jsme, že na Martinově kole budeme muset nechat speciálně upravit upínák, aby celý systém "fungoval" a my pak mohli vyrazit na projížd'ku. Kubíček celou zimu kola neviděl, a když jsme je vytáhli, velmi neodbytně si na ně chtěl sednout a nechat se vozit. Nenechal si vysvětlit, že by mohl spadnout, a tak jsem mu přinesla jeho malé kolečko, že ho na něm povozím. Okamžitě jej popadl záchvat vzteku, dětské kolo odhodil a pak se rozplakal tak, že mu tekly krokodýlí slzy po obličeji. Vypadal tak nešt'astně, že jsem podlehla a přiměla Martina, aby přinesl jeho sedačku a na chvíli se s ním jel projet. Já jsem mu nasadila cyklistickou helmu a v tu ránu byl jako v ráji. Přišlo mně líto Sárinky, která se velmi smutně dívala, jak táta odjíždí s Kubískem, tak jsem jí alespoň přinesla její helmičku. Po chvíli se táta vrátil a následoval další cirkus - Kubíka jsme nemohli dostat z kola. Nakonec jsme ho řvoucího dovlekli domů, ale aspoň mu nechali helmu na hlavě:) Bude prima, až bude to druhé kolo upravené na Sárinčin kočárek a až si někam všichni spolu vyjedeme.

Dnes mi Kubíček odmlouval. Po obědě jsem mu řekla, že je čas si jít odpočinout a on:"No". Já na to:"Ano". On:"No"....A tak stále dokola, až jsem se musela smát. Byla jsem na něj v tu chvíli strašně pyšná, že si prosazuje svou, přesně jako včera, když se vztekal, že chce jet na kole. V obou případech totiž reagoval naprosto přirozeně, jako úplně zdravé myslící dítě. Měla jsem z něj opravdu radost. Kéž by těchto situací bylo co nejvíce.

"Obléknout"

Podobnou radost mi udělala i Sárinka. Přišla za mnou, v jedné ruce ruce držela gumového čmeláka-kousátko a ve druhé ruce mašličku a řekla mi :"Obléknout". Láskou jsem ji málem snědla. Abych to vysvětlila - včera jsem jí na čmeláčka přivázala dlouhou mašli, protože má ráda, když se hračky třepetají. Ale jak si s kousátkem hrála, cumlala ho a kousala, mašle se rozvázala. Sárinka si to uvědomila, přišla a řekla si o nápravu!!!! A použila k tomu to nejbližší slovo, na které si vzpomněla :"Obléknout". Dostala tisíc pusinek:))))

Žádné komentáře: