Sára a Jakub

Vítejte na naší cestě životem, kterou nám zkřížila smrtelná nemoc zvaná mukopolysacharidóza III. typu.
Vítejte v Holandsku....


pondělí 26. dubna 2010

Chrániče (?)

Příroda kvete, sluníčko hřeje, větší pohoda v nás je zřejmá. Konečně jsme se dočkali.

Mám radost ze zahrady, kam chodíme s dětmi trhat luční kvítí a kde pleteme věnečky z pampelišek.


Starost mi ale dělají Sárinčiny neustálé pády.  Pády do měkké trávy nebo do písku jsou bezpečné, nebolí.  Pády na jakémkoli jiném povrchu začínají být velkým problémem. S přibývajícím sluníčkem ubývají vrstvy oblečení, která chránily Sárinku před odřeninami a zraněními. Dnešním dnem začala "sezóna", ve které nonstop ošetřujeme rozbitá kolena a krvavé dlaně.  Kvůli časté frekvenci pádů nemají šanci ani drobná zranění zaschnout a zahojit se, nemluvě o tom, že si Sárinka každou náplast okamžitě odlepí. Přemýšlíme, že jí koupíme chrániče na kolena( popř. i dětské cyklistické rukavice). Zkusili bychom jí je dávat už ted' pod kalhoty, aby si na ně zvykla a nesundávala je. Ostatně chrániče by byly třeba skutečně už nyní, dnes jsem se přesvědčila, že tenká látka kalhot ji v žádném případě neochrání od zranění - díru v koleně má pořádnou. Co myslíte? Máte nějaký typ? Docela se mi líbí chrániče firmy Farlin pro malinké děti, které teprve lezou. Určitě budou měkké a  snadno vypratelné. Nejsem si ale jistá, jestli nebudou pro Sárinku příliš těsné a kolik "zátěže" snesou. Pod kalhoty by mohly být ale ideální. Další variantou jsou klasické dětské chrániče na kolena. Nějaké kvalitní s pěkným motivem by se jí mohly líbit. Napadá-li Vás ještě něco, budu ráda, když mi napíšete.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahojky,
chrániče budou asi nepostradatelnou výbavou.... určitě Sárušce pořiďte i ty cyklistické rukavice, oprotože ty oděrky na dlaních musejí asi pěkně bolet, štípat.... no a o kolenou ani nemluvě. Už se na vás těšíme! Je asi nejvyšší čas naplánovat výlet za vámi!!!
Eva

Eva Balíková

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Moni,

dobře tomu rozumím, je určitě lepší Sárušku takto ochránit. Mě se matně vybavuje, že jsem v katalogu nějakých zdravotnických potřeb viděla chránicí helmu na hlavu pro děti s nestabilitou, chrániče na končetiny ale ne. Dívala jsem se na stránky zdrav. potřeb v Rybné (ty jsou prý dobré), ale nic jsem tam neobjevila. Určitě tam nemají všechny všechny výrobky, můžeš zkusit dotaz telefonicky nebo mailem. www.zdravotniprodejna.cz Třeba budou ale stačit takové ty chrániče jako nosí děti na brusle, sama se v tom ale nevyznám.

Mějte se a radujte se ze sluníčka, je neuvěřitelné, jak to dokáže zvednout náladu.

Iva Chlapcova

Anonymní řekl(a)...

ahoj moni, napada me koupit jednoduche chranice kolen na volejbal. daji se pohodlně vyprat, jsou cele textilni a neco vydrzi. Jen nejsou pokud vim s zadnym potiskem. ale proste se jen natahnou, takze oblikani je velice rychle, zadne zapinani. Zkusila bych se tedy zeptat v jakemkoliv sportu.
bára

Bára Pěničková